Lokale mensen onderschatten stelselmatig hoe moeilijk het is voor een niet-lokaal-bekende de weg naar het centrum te vinden. Slechte vindbaarheid remt bezoekers en hun bestedingen. Kijken met de ogen van een bezoekend consument wijst de weg naar verbetering.

Voor de gemeente Súdwest-Fryslân voerde Goudappel Coffeng een vindbaarheidsanalyse uit voor Sneek. Hoe hanteerbaar is het geheel aan bewegwijzering en andere informatiebronnen voor de bezoeker om zijn of haar weg te vinden naar winkels en andere attracties van Sneek? We maakten daarvoor een 'customer journey' met twee getrainde waarnemers. Die begon al op het internet. Wat vindt de bezoeker die zich oriënteert op een bezoek aan Sneek? Vervolgens gingen we op pad. We noteerden en fotografeerden alles wat ons opviel. Aangekomen op de bestemming enquêteerden we bezoekers. Wat hebben zij ervaren? Al deze input resulteerde in een beeldend verslag van 'aanpakpunten', variërend van een verouderde wegwijzer tot eenduidige en herkenbare plattegronden en naamgeving van parkeergarages. Verrijkt met de 'frisse ogen van buiten' werkt Sneek nu verder aan een gastvrije stad.

Opdrachtgever: Gemeentye Súdwest-Fryslân
Realisatie: 2015

Tim van Huffelen

Functie:
adviseur ruimtelijke economie & locatieontwikkeling
Werkmaatschappij:
Goudappel Coffeng
Telefoon:
+31(0)6 50 21 35 77
mail Tim

Welkom in de wereld van de Goudappel Groep

lees alles over de Goudappel groep ›