Schiphol wil zijn toppositie versterken en daarvoor investeren in kwaliteit en capaciteit. Dat vraagt om een gerichte toekomstvisie. Groei in de lucht, dus vraagstukken op het land.

Schiphol Group BV vroeg Goudappel Coffeng om te ondersteunen bij de voorbereiding van haar Masterplan. Schiphol staat nu al qua omvang van het verkeer in de top-15 van luchthavens en heeft ook de 4-sterrenstatus bereikt in de Skytrax-index (kwaliteit). Om zo’n positie te behouden en versterken zijn investeringen nodig.
Het gaat daarbij om de combinatie van groei èn kwalitatieve verbeteringen. Hoe verwerk je de extra reizigers aan de landzijdige kant, binnen de strenge randvoorwaarden van leesbaarheid en aantrekkelijkheid. We keken naar parkeren, de nieuwe terminals, de taxi’s, de kiss&ride-voorrijwegen, de routes voor medewerkers, etc. Hoe zorg je voor ongehinderde stromen, korte loopafstanden, aantrekkelijke verblijfskwaliteit en intuïtieve routing? We introduceerden nieuwe concepten en werkten deze uit tot uiteindelijk het niveau van wegvakken en parkeerstroken.

Opdrachtgever: Schiphol Group BV
Realisatie: 2012

Frank Aarnink

Functie:
adviseur mobiliteit & ruimte
Werkmaatschappij:
Goudappel Coffeng
Telefoon:
(+31)(0)6 50 862 132
mail Frank

Welkom in de wereld van de Goudappel Groep

lees alles over de Goudappel groep ›